Servici d'Ordenació Acadèmica
Ordenació acadèmica >
Inici - Novetats
Presentació
Al Servici d'Ordenació Acadèmica, pertanyent a la Subdirecció General d'Ordenació, li correspon la direcció i coordinació
de les funcions relatives a l'ordenació en matèria educativa,
entre altres:
- L'ordenació acadèmica de l'Educació Infantil, l'Educació Primària, l'Educació Secundària Obligatòria, el Batxillerat i de l'educació de persones adultes.
- L'elaboració dels currículums oficials corresponents a les ensenyances relacionades en l'apartat anterior, així com l'establiment de criteris i orientacions per a la seua impartició en els centres docents, fomentant la seua autonomia pedagògica.
- La resolució d'equivalències d'estudis, als efectes acadèmics i professionals, entre anteriors ordenacions del sistema educatiu i l'ordenació vigent.
- La convocatòria de premis extraordinaris al rendiment acadèmic en aquelles ensenyances l'ordenació de les quals correspon a este servici.
- L'elaboració i proposta de condicions tecnicopedagògiques del personal docent i de l'exercici i desenvolupament de les seues funcions, així com la formulació de criteris pedagògics respecte a les característiques dels centres docents.
- Proposta de resolució individualitzada de situacions acadèmiques de l'alumnat.
- La regulació de les mesures acadèmiques i organitzatives per a l'atenció a la diversitat d'aptituds, necessitats, interessos, motivacions i ritmes de maduració de l'alumnat d'Educació Infantil, d'Educació Primària, d'Educació Secundària Obligatòria, i de Batxillerat que permeten als centres docents una organització flexible de les ensenyances.
- L'ordenació de l'orientació educativa, psicopedagògica i professional i de la tutoria com a mesura d'atenció a la diversitat i com a element de coordinació de l'atenció a les diferències individuals en els centres docents.
- La regulació i desenvolupament de mesures acadèmiques i organitzatives per a l'adequada escolarització, integració i inclusió de l'alumnat amb necessitat específica de suport educatiu.
- El desenvolupament de mesures acadèmiques i organitzatives per a la compensació de les desigualtats en educació i l'atenció a l'alumnat que es trobe en situació desfavorable.
- Proposar l'assignació de recursos materials i personals per als alumnes i alumnes de necessitats educatives específiques.
- La determinació del perfil dels professionals que assistisquen als centres de primària i secundària per a l'atenció a l'alumnat amb necessitats educatives especials o amb necessitats compensació educativa, així com la formulació de criteris pedagògics respecte a les característiques dels centres docents i materials individuals.
- Registre i regulació de les necessitats educatives específiques de l'alumnat, així com de l'avaluació psicopedagògica de les mateixes.
- La regulació, gestió i promoció dels servicis d'orientació educativa, psicopedagògica i professional.
- La regulació acadèmica i organitzativa dels programes de diversificació curricular.
Dites atribucions es regulen en:
Novetats
- Resolució de 25 de febrer del 2016, de les direccions generals de Política Educativa, de Formació Professional i Ensenyances de Règim Especial i de Centres i Personal Docent, per la que s'establixen les dates de les proves i avaluacions extraordinàries en Educació Secundària Obligatòria, Batxillerat, Formació Professional, ensenyances artístiques professionals i ensenyances esportives, durant el curs 2015-2016
- Resolució d'11 de març del 2016, de la Direcció General de Política Educativa, per la que es dicten instruccions per a la sol·licitud de recursos personals complementaris d'educació especial per als centres públics que impartisquen Educació Infantil de segon cicle, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Centres d'Educació Especial per al curs 2016-2017
- Instruccions de 25 de febrer del 2016, de la direcció general de política educativa, per les que s'establixen els criteris i procediments per a la provisió i gestió de productes de suport individuals per a l'alumnat amb necessitats educatives especials per a l'any 2016
- Correcció d'errades de la Resolució de 3 de novembre del 2015, de la Direcció General de Política Educativa, per la que es concedixen els premis extraordinaris al rendiment acadèmic d'Educació Secundària Obligatòria corresponents al curs 2014-2015
- Correcció d'errades de la Resolució de 3 de novembre del 2015, de la Direcció General de Política Educativa, per la que es concedixen els premis extraordinaris al rendiment acadèmic d'Educació Primària corresponents al curs 2014-2015
- Correcció de la Resolució de 3 de novembre del 2015, de la Direcció General de Política Educativa, per la qual es concedixen els premis extraordinaris al rendiment acadèmic d'Educació Primària corresponents al curs 2014-2015
- Resolució de 3 de novembre del 2015, de la Direcció General de Política Educativa, per la qual es concedixen els premis extraordinaris al rendiment acadèmic d'Educació Primària corresponents al curs 2014-2015
- Correcció d'errades de la Resolució de 8 d'octubre del 2015, de la Direcció General de Política Educativa, per la qual s'adjudiquen els Premis Extraordinaris de Batxillerat, convocats per la Resolució de 21 de maig del 2015, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport
- Resolució de 3 de novembre del 2015, de la Direcció General de Política Educativa, per la qual es concedixen els premis extraordinaris al rendiment acadèmic d'Educació Secundària Obligatòria corresponents al curs 2014-2015
- Resolució de 8 d'octubre del 2015, de la Direcció General de Política Educativa, per la qual s'adjudiquen els Premis Extraordinaris de Batxillerat, convocats per la Resolució de 21 de maig del 2015, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport
- Fons Social Europeu per als nous itineraris de 3r i 4t ESO
- Resolució de 25 de setembre del 2015, de la Direcció General de Política Educativa, per la qual es dicten instruccions, adaptades als cursos d'implantació de la Llei Orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, per a la convalidació i exempció de matèries en l'Educació Secundària Obligatòria i el Batxillerat per part de l'alumnat que cursa simultàniament ensenyances professionals de Música i de Dansa, o bé que acredita la condició d'esportista d'alt nivell, d'alt rendiment o d'elit en la Comunitat Valenciana
- Instruccions per al curs 2015/2016 referents a l'alumnat que cursa simultàniament Batxillerat i ensenyances professionals de Música o Dansa o que s'incorpora al Batxillerat amb el títol de tècnic o tècnic superior a partir de la implantació de la Llei Orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa
- Decret 136/2015, de 4 de setembre, del Consell, pel que es modifiquen el Decret 108/2014, de 4 de juliol, del Consell, pel que s'establix el currículum i desenrotlla l'ordenació general de l'Educació Primària en la Comunitat Valenciana, i el Decret 87/2015, de 5 de juny, del Consell, pel que s'establix el currículum i es desenrotlla l'ordenació general de l'Educació Secundària Obligatòria i del Batxillerat en la Comunitat Valenciana
- Resolució de 7 de juliol del 2015, del secretari autonòmic d'Educació i Investigació, per la qual modifica parcialment la Resolució de 15 de juny del 2015, de la Direcció General de Centres i Personal Docent, per la qual es fixa el calendari escolar del curs acadèmic 2015/2016 i la Resolució 15 de juny del 2015, de les direccions generals de Centres i Personal Docent, i d'Innovació, Ordenació i Política Lingüística, per la qual es dicten instruccions en matèria d'ordenació acadèmica i d'organització de l'activitat docent en els centres que impartisquen Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat durant el curs 2015/2016
Matrícula a ÍTACA per als cursos LOMQE de l'any acadèmic 2015/2016
|
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, INVESTIGACIÓ, CULTURA I ESPORT
Avda. Campanar, 32 46015 - VALENCIA
|